הבלוג של לירן וייס המדביר

 
 וייס המדביר הינו מדביר מוסמך בעל היתר הדברה מטעם המשרד לאיכות הסביבה. הרצון לשמור על סביבת מגורים נקייה ממכרסמים ומחרקים, הוא צורך בסיסי של בני האדם לשמירה על איכות חיים. משנת 1977 אנו מציעים שירותי הדברה עבור לקוחות מהסקטור העסקי מוסדי לצד הסקטור הפרטי.

052-6471754 

עופות - מינים פולשים בישראל : מיינה, ענפית בקר, עורב והנקר

מיינה מצויה - מפגע בשכונת קרית השרון - נתניה

מיינה מצוייה 

מגיע מתת היבשת ההודית , ממשפחת הזרזרים, מין פולש עולמי ממוצע טרופי, סתגלתן, להקתי, תקשורתי, בעלת כושר למידה . יוצרת מטרד מפגע אקולוגי ויוצרת נזקים לחקלאות. בנתניה שכונת קריית השרון לא רואים ציפורים אחרות בשכונה, עושות רעשים ומתלהקות לקראת אחר הצהריים מתכוננות ללינה בשכונות בעלות מבנה מרובע או בצורה של ח אשר מאפשר הגנה לציפורים, מקננות על הגגות ומדברות בינהן ברעש מטריד ביותר. חיים בתא משפחתי מחפשת הגנה ללילה ,המבנים של השכונה הנתניתית מאפשר שמירה על התא המשפחתי 

פתרונות שנוסו אך לא היו מוצלחים:

נכנסות למלכודות  ( כמובן רק באישור עם היתר של רשות הטבע והגנים ) עם אורז צהוב או תולעי קמח , אבל כאשר הן מקננות לקראת אחר הצהריים הן לא רעבות הן מתכוננות לשינה. פתרונות של כיסוי ברשתות על עצים לא נתן פתרון מספק, נסיון לעשות גיזום ושינויי תאורה וגם זה לא הביא לפתרון .

איזה פתרונות אפשריים כדי להפריע לעופות:

לייזר ירוק, לא אדום ולא כחול, ירוק בלבד.  אפשרי לקנות באינטרנט בצורה פשוטה, כמו מנורות של מועדונים , חובה להפריע רק בזמן ההתארגנות לשינה- אחר הצהריים במשך כמה ימים ברצף ואז הן עוברות מקום. חייב להיות מעקב לאורך זמן.


 עורבים

עורבים מסבים נזק לחקלאות, אוכלים אביטים ומלונים ופוגעים אפילו בגדעיים חיים.

מלכודות עורבים עובדות יפה, ירי באישור למספר מוגבל של עורבים גם עובד, רשתות ומסגור גם עובד עליהם. 

בובת עורב מת או כנף של עורב על עצים עובד מצויין.


ענפית בקר

ענפית הבקר

אוכלות הכל, מין שמתפרץ , מסבות נזק גדול מאוד לחקלאות, נראה פסטורלי והן מוגנות ע״י החוק, אך יוצרות בעיות אקולוגויות  . יש אפשרות להפריע להן עם ליזר ירוק, באזורים מיושבים אפשרי לטפל בהן לקראת פבואר לפני תחילת הקינון שלהן

 הנקר

נזקים רבים בצנרת השקיה, עושים חורים מושלמים ולא נראים כפעולה של כירסום בטפטפות . מקרים רבים לא רואים אותו כי הוא תמיד מסתתר מהר, אך קל לשמוע אותו בפעולת הניקור . חור הקינון בעץ הוא לפעמים בגובה נמוך מאוד.

פתרון שעובד בצורה ברורה הוא כיסוי ביריעה כל עוד הנקר לא רואה את הצינור , יש אפשרות לחסות את צורת הצינור כמו להכניס לתעלת חשמל מרובעת.

פתרונות של דוקרנים או שימון הצנרת לא עובדים בצורה מלאה, מלכודות הן לבודדים והן רק באישור רשות הטבע והגנים, ישנם מלכודות המוניות אך הן לא עובדות יפה.

הדברה בהוד השרון
אקריות וקרציונים - גרודים וסימנים אדומים בכל הגוף

Related Posts