פרעושים ליד קצה של אצבע

לרוב, כאשר אנו סובלים מפשפשים בבית, מקור הבעיה מצוי בדרך כלל במזרון השינה ולכן נבצע הדברת פשפשים ,קיימים סוגים רבים של פשפשים שאינם מצריכים הדברה כלל ואינם מוגדרים כמזיקים: פשפש סרחן, פשפש נחלים, פשפש גינות ועוד, זאת משפחה מאוד גדולה אך אלו אשר מוצצים דם מעטים מאוד.

 

החרקים שהם טפילים על חיות המחמד שאנו מגדלים  אלו הם פרעושים ולכן חשוב לבצע הדברת פרעושים  לקוחות נוהגים לתאר את הבעיה כך: כפריחה כמו עקיצות קטנות, פריחה ברגליים ונקודות אדומות, עקיצה מגרדת שלא עוברת, חרקים שחורים קטנים שקופצים

הדברת פשפשים ופשפש המיטה

מדביר פשפשים מתבקש לבצע הדברה בעיקר במקרים בהם מדובר בפשפש המיטה. פשפש זה מוצא מענה לכל צרכיו לדרישותיו במיטה שלנו. פשפש המיטה מצוי בכל העולם בכל מגורי האדם ונמצא גם בשדות תעופה, מטוסים, בתי מלון, אוטובוסים, בתי קולנוע, בתי כלא, מזרנים יד שניה ועוד.

איך נראים פשפשים?

פשפשים הם חרקים מוצצי דם. טפילים זעירים ובעלי צורה אליפטית. צבעם חום –אדמדם ואורכם ב50 מ"מ. עקיצות הפשפשים שמטרידות אותנו, גורמות לגרד, ובמקרים של אלרגיות גם לנפיחויות ולאדמומיות קשה. תוחלת החיים של הפשפש נאמדת כשנה. 

לרוב, כאשר אנו נעזרים במקצועיות של מדביר פשפשים מדובר בעניין של היגיינה ואיכות חיים ולא בעניין תברואי שכן הפשפשים, בניגוד לטפילים אחרים , לא ידועים כמעבירי מחלות. עקיצות הפשפשים נראות כגרד אדמומי- רוב באזור החזה והצוואר. פשפש המיטה מפריש ריח לא נעים. כמו כן, ניתן לראות לא פעם סימני דם על הסדינים- זה הזמן להזמין מדביר פשפשים. בשונה מהדברת פרעושים  , הפשפשים אינן מסוגלים לנתר. 

במיקרים רבים לא מצליחים לזהות את החרק שעוקץ וזאת עקב תכונות מסוימות, למשל פשפשים נמצאים בסדקים ולא יוצאים רק כאשר חשים בתנועות באזור הקינון, פרעושים גם יודעים להמתין לפונדקאי עד שהוא עובר במקום מקרה נפוץ נוסף הוא גודל מאוד קטן של החרק אבל בתופעה נוספת שכדאי שתכירו אשר נפוצה בבתים הן קרציוני העופות או כפי שמוכונים כיני יונים, קשה מאוד לזהות אותם, אך בסרטון אפשר לראות כמות גדולה מאוד שלהם בגלל הקרבה לקן שנותנת מושג כללי על הגודל שלהם, בתוך הבית במרחק של מטרים בודדים הריכוז שלהם מופחת בצורה משמעותית וקשה לראות אותם, עיקר התלונות הן גרוד בכל הגוף, עקיצות גם מתחת לבגדים, נראה כמו פריחה, מרגישים משהו הולך על העור.