מדביר מומלץ בכפר סבא

איפה ניתן למצוא קן צרעות | קן דבורים ?

כאשר מדובר על מגורי אדם, צרעות אוהבות לקנן בעליות גג, על אדן החלון, סדקים או חריצים במבני המגורים, גדרות אבן, ארגזי תריסים (במבנים ישנים , "תריסים של פעם") ועוד.

 


איתור וניטור קן צרעות
איתור וניטור של מזיקים הינו השלב הראשון והחיוני שמבצע מדביר בכפר סבא . לא כל בני האדם מסוגל לדעת בדיוק לזהות את סוג המזיק ואת תפוצתו. יש למשל הבדל אם מדובר בעכבר או חולדה, אם מדובר בפשפש או פרעוש, אם מדובר בדבורת הדבש או צרעה.

 

מתי מומלץ לבצע את ההדברה?

היות והצרעות פעילות ביום ואינן פעילות בלילה, הרי שעל מדביר צרעות לבצע את ההדברה בשעות הערב או מוקדם מאוד בבוקר. באופן כזה פעולת ההדברה גם יעילה יותר. מדוע? כי בשעות הערב כל הצרעות "חזרו מהעבודה" והן מרוכזות בקן. גם בשעות הבוקר המוקדמות  הן בנוכחות מלאה בקן כיוון שטרם התחילו את יום העבודה שלהם. חשוב לציין כי ביצוע ההדברה בשעות אלו גם בטוחה יותר למדביר אך כיום יש שיטות לבצע את ההדברה בכל שעות היום.
חשיבות בדיקת המקור של המזיק. רוב המזיקים מתרבים בקצב מהיר מאוד. כאשר בני-אדם רואים אותם, סביר להניח שהם נמצאים במקומות רבים נוספים. את חלקם אי אפשר להדביר עד שלא מוצאים את הקן שלהם, כגון נמלים. במקרים אחרים, כדאי גם לחסום את הביוב ...

חשיבות הניטור על ידי מדביר

לניטור יש משקל בתהליך של הדברה בכפר סבא. הניטור מאפשר קביעת גודל אוכלוסיית המזיקים ומאפייניה. חשוב לבצע ניטור קבוע מספר פעמים בשנה כדי לאתר מקומות גידול פוטנציאליים ולהתארגן בזמן לצורך מניעת התפשטות המזיקים, עוד לפני שנוכחותם אותרה על ידי בני-אדם או נקבע הנזק שגרמו. הניטור חשוב גם לאחר פעולת הדברה כדי לבדוק באם יש צורך בפעולות נוספות.

שימוש בגורמים ביולוגים במהלך הדברה

בעקבות פעולות איתור וניטור על ידי מדביר בכפר סבא, חשוב לשקול בראש ובראשונה שימוש בגורמים ביולוגים במהלך ההדברה. גורמים אלה מתפתחים ללא הרף וחשוב לעקוב אחר החידושים בתחום. כרגע (2011) ניתן להשתמש בטורפים ביולוגים בעיקר נגד יתושים, (באמצעות דגי טרף למשל) ומכרסמים (באמצעות ציפורי טרף ובעיקר בז ותנשמת).

כמו כן יש היום תכשירי הדברה מווסתי גידול. כלומר, הם אינם הורגים ישר את המזיק, אולם מונעים את התרבותו – בעיקר כאשר מדובר ביתושים, פרעושים וזבובים.

שימוש בחומרי הדברה כימיים במהלך הדברה

בבעיות מזיקים מסוימים אנו מחוייבים להשתמש בחומרי הדברה כימיים, היום החומרים המאושרים לשימוש בסביבה רגישה הם בעלי רעילות נמוכה מאוד . חומרי אלה חייבים להיות כאלה המאושרים על ידי משרד החקלאות לשימושים השונים, בין אם זה לחקלאות או לבתים פרטיים, ומתאימים למזיקים המסוימים.

 

המלצות וחוות דעת -המלצות על מדביר - מדביר מנוסה מכיר את המזיק, את תכונותיו ובכך מאפשר לו לתת פתרונות מצויינים לפעמים ללא שימוש בחומרים כימיים כלל.