flea-min

דבר ראשון תיקון נפוץ, נדיר מאוד שיש פשפשים על כלבים, הטפיל העיקרי הוא פרעושים ולקוחות נוהגים לתאר את הבעיה כך: כפריחה כמו עקיצות קטנות, פריחה ברגליים ונקודות אדומות, עקיצה מגרדת שלא עוברת, חרקים שחורים קטנים שקופצים. זאת שגיאה נפוצה מאוד ולכן אתיחס במאמר זה אל פרעושים ולא אל פשפשים כלומר אמרו איך נפטרים מפרעושים בכלב ולא איך נפטרים מפשפשים בכלב.. תמונות של פרעושים מומלץ לראות גם פה: איך ניפטרים מפרעושים.

בישראל, מכת הפרעושים הינה נפוצה, מתחילה בסוף אפריל ומסתיימת בסוף יולי. כלבים וחתולים נמצאים בסיכון הדבקות מפרעושים כאשר הם באים במגע עם חיות מחמד נגועות או אחרי הימצאות באזורים בהם בעלי חיים נגועים בילו זמן. בישראל, מין הפרעוש הנפוץ ביותר אשר נמצא על כלבים וחתולים הוא פרעוש החתול. בהשוואה למיני פרעושים אחרים, יש לפרעוש החתול טווח פונדקאים רחב מאוד, כלומר, מינים רבים של חיות עלולים לשאת פרעוש זה לדוגמת חיות בר כגון: שועלים, נמיות ותנים.

משפחות ללא חיות מחמד עלולות להתמודד עם בעיית פרעושים לאחר ביקור בחנות לחיות מחמד, חוות ליטופים או אחרי שהילדים שיחקו עם כלב או חתול בשכונה.

פרעושים הם חרקים קטנים, בצבע חום כהה אשר גופם הוא קשיח ודחוס. הפרעושים אינם עפים, אך יש להם רגליים אחוריות חזקות ,הם משתמשים בהם כדי לקפוץ מפונדקאי אחד למשנהו.

עקיצת הפרעוש מציקה באופן קיצוני לחיות המחמד. נגיעות גדולה או רגישות קיצונית עלולה לגרום לגירוד עז וירידה במשקל. הפרעושים ידועים בהעברת מחלות. פרעושים על כלבים וחתולים הם אורחים זמניים, מפני שפרעושים אינם מבלים את כל חייהם על בעל החיים המארח שלהם, הם כמעט תמיד קשורים עם בעלי חיים שחוזרים באופן קבוע לאותם אתרי הקינון.

למידע נוסף אודות הדברת פרעושים

לפני שנדע איך להיפטר מפרעושים קצת על מחזור חיי הפרעוש

מחזור חיי הפרעוש בעל גלגול מלא כולל 4 דרגות: ביצה, זחל, גולם ובוגר.

על מנת להבין את כל הצעדים הדרושים כדי למנוע התפשטות פרעושים, חשוב להבין את מחזור החיים של הפרעוש. נקבה בוגרת ופרעוש זכר צריכים ארוחת דם לפני ההזדווגות. נקבת הפרעוש מטילה 30-50 ביצים על בעלי החיים בכל יום. היא יכולה לחיות 4-25 ימים. הביצים אינן צמודות לבעלי החיים הם יכולים ליפול בכל מקום שבעל החיים ישן או הולך. הביצים נופלות לתוך שטיחים, אזורי מרבץ או בחצר.

בתוך הבית, ביצים בוקעות ומתוכם יוצאים זחלים זעירים, בהירים כמו תולעת, הם חיים עמוק בין סיבי השטיחים, בסדקים, בקיעים או בשמיכות אשר עליהן ישנות חיות המחמד.

מחוץ לבית, זחלי הפרעוש נפוצים יותר במקומות מוצלים שבהם בעלי חיים נוטים לרבוץ. הזחלים ניזונים מחומר אורגני. לאחר כמה שלבי זחל הוא הופך לגולם ,שלב הבוגר יופיע כאשר הגולם מגורה על ידי רטט ועלייה בפחמן דו חמצני, דבר המצביע על פונדקאי אשר נמצא בסביבה. הפרעוש הבוגר יוצא זה עתה מהפקעת וקופץ מיד על הפונדקאי ומתחיל להזין את עצמו.

כל מחזור החיים בדרך כלל לוקח חודש, הזמן תלוי בטמפרטורה ובלחות.

איך להרוג פרעושים בבית 

הדברת פרעושים יכולה להיות מאתגרת בגלל כל המקומות השונים שיש להתייחס אליהם. כדי לדעת איך נפטרים מפרעושים בבית חשוב קודם לחסל את הפרעושים-הבוגרים הקיימים על חיות מחמד ובאזורי מרבץ, ולאחר מכן לנקוט בפעולות הבאות בכדי למנוע פרעושים-זחלים המתפתחים לפרעושים-בוגרים:

  1. פעולה ראשונה שיש לבצע היא טיפול בבעלי החיים בכדי להרוג פרעושים-בוגרים. אנו ממליצים לבעלי חיות המחמד להיפגש עם הווטרינר שלהם בעת שימוש במוצרי טיפול בבעלי חיים.
  2. החלק השני של בקרת הפרעושים הוא לשלוט בשלב הזחל בסביבתו של חיית המחמד ע"י שיבוש מחזור החיים של פרעושים בכדי למנוע התפתחות של פרעושים-בוגרים, יש לבצע את הפעולות הבאות:
    1. כיבוס המצעים של חיות המחמד במים חמים בכדי להרוג זחלי פרעושים. אם בעלי החיים ישנים עם בני המשפחה, יש לכבס את כל המצעים אשר באו במגע עם חיית המחמד
    2. שאיבת אבק משטיחים באופן יסודי ומכל מקום אשר חיית המחמד רבצה בו
    3. טיפול עם חומרים מעקבי גידול חרקים (IGR) באזורים אשר בו רבצה חיית המחמד
      • באזורי השינה ומנוחה
      • מיטות, ספות וכיסאות
      • באזורי המרבץ עם בני משפחה

 

כאשר חיות מחמד מבלות זמן גם בחוץ, עשוי להיות נחוץ לטפל באזורים החיצוניים, במקומות מוצלים במיוחד. מעקבי גידול חרקים (IGRS) הינו מוצר יעיל אשר לא נותן לזחלי הפרעושים להתפתח לדרגה הבוגרת עם מעט השפעה שלילית על בריאות אדם או חיית מחמד.

אנא קראו ... אנו מספקים מידע על הדברת פרעושים כדי לעזור לך, הצרכן, להיות מושכל יותר בהתמודדות עם בעיית הפרעושים, כך שתוכל לקבל החלטות מושכלות יותר על מוצרים או על אנשי שרות. אנו ממליצים לך לעבוד עם וטרינר לפני שאתה משתמש במוצרים נגד פרעושים על חיית המחמד שלך. חשוב לקרוא ולעקוב אחר הוראות התווית. כמו כן, חשוב להשתמש במוצר שמותאם עבור חיית המחמד שלך. מוצרים שניתן להשתמש בהם על כלבים לא יכולים להיות מתאימים לחתולים ולהפך.

במידה ולא הצלחתם להדביר לבד, צרו קשר עם מדביר מקצועי אודות וייס המדביר