הדברת פרעושים

איך להיפטר מפרעושים

הדברת פרעושים יכולה להיות מאתגרת בגלל כל המקומות השונים שיש להתייחס אליהם. המטרה של הדברת פרעושים היא לחסל את הפרעושים-הבוגרים הקיימים על חיות מחמד ובאזורי מרבץ, ולאחר מכן לנקוט בפעולות הבאות בכדי למנוע פרעושים-זחלים המתפתחים לפרעושים-בוגרים:

פעולה ראשונה שיש לבצע היא טיפול בבעלי החיים בכדי להרוג פרעושים-בוגרים. אנו ממליצים לבעלי חיות המחמד להיפגש עם הווטרינר שלהם בעת שימוש במוצרי טיפול בבעלי חיים.

החלק השני של בקרת הפרעושים הוא לשלוט בשלב הזחל בסביבתו של חיית המחמד ע"י שיבוש מחזור החיים של פרעושים בכדי למנוע התפתחות של פרעושים-בוגרים, יש לבצע את הפעולות הבאות:

כיבוס המצעים של חיות המחמד במים חמים בכדי להרוג זחלי פרעושים. אם בעלי החיים ישנים עם בני המשפחה, יש לכבס את כל המצעים אשר באו במגע עם חיית המחמד
שאיבת אבק משטיחים באופן יסודי ומכל מקום אשר חיית המחמד רבצה בו
טיפול עם חומרים מעקבי גידול חרקים (IGR) באזורים אשר בו רבצה חיית המחמד
באזורי השינה ומנוחה
מיטות, ספות וכיסאות
באזורי המרבץ עם בני משפחה


כאשר חיות מחמד מבלות זמן גם בחוץ, עשוי להיות נחוץ לטפל באזורים החיצוניים, במקומות מוצלים במיוחד. מעקבי גידול חרקים (IGRS) הינו מוצר יעיל אשר לא נותן לזחלי הפרעושים להתפתח לדרגה הבוגרת עם מעט השפעה שלילית על בריאות אדם או חיית מחמד.


איך נפטרים מפרעושים בבית?

כך נראה פרעוש - טפיל בעיקר על בעלי חיים

על מנת להבין את כל הצעדים הדרושים כדי להיפטר מפרעושים בבית, חשוב להבין את מחזור החיים של הפרעוש,  מחזור חיי הפרעוש בעל גלגול מלא כולל 4 דרגות: ביצה, זחל, גולם ובוגר. נקבה בוגרת ופרעוש זכר צריכים ארוחת דם לפני ההזדווגות. נקבת הפרעוש מטילה 30-50 ביצים על בעלי החיים בכל יום. היא יכולה לחיות 4-25 ימים. הביצים אינן צמודות לבעלי החיים הם יכולים ליפול בכל מקום שבעל החיים ישן או הולך. הביצים נופלות לתוך שטיחים, אזורי מרבץ או בחצר.


מחזור חיי הפרעוש בעל גלגול מלא כולל 4 דרגות: ביצה, זחל, גולם ובוגר.

בתוך הבית, ביצים בוקעות ומתוכם יוצאים זחלים זעירים, בהירים כמו תולעת, הם חיים עמוק בין סיבי השטיחים, בסדקים, בקיעים או בשמיכות אשר עליהן ישנות חיות המחמד.

מחוץ לבית, זחלי הפרעוש נפוצים יותר במקומות מוצלים שבהם בעלי חיים נוטים לרבוץ. הזחלים ניזונים מחומר אורגני. לאחר כמה שלבי זחל הוא הופך לגולם ,שלב הבוגר יופיע כאשר הגולם מגורה על ידי רטט ועלייה בפחמן דו חמצני, דבר המצביע על פונדקאי אשר נמצא בסביבה. הפרעוש הבוגר יוצא זה עתה מהפקעת וקופץ מיד על הפונדקאי ומתחיל להזין את עצמו.

כל מחזור החיים בדרך כלל לוקח חודש, הזמן תלוי בטמפרטורה ובלחות.

אז איך להרוג פרעושים בבית? הייתי ממליץ לנסות לבד אך אם הבעיה לא נגמרת אחרי שבוע הייתי פונה לבעל מקצוע. למידע נוסף על תכשירים להדברת פרעושים הכנס 

איך מנקים פשפשים או פרעושים?

תמונת תקריב של פרעוש שוחה במים

 אנו נתיחס כאן רק לנקיון של פרעושים, כי פשפשים הם טפילים לבני אדם והרבה יותר מורכב לטפל בהם.

לשאלתכם, איך מנקים פרעושים?  כדאי לדעת שפרעושים טובעים במים לכן כמה פתרונות על בסיס מים בלבד, אם יש לכם אפשרות להציף את הבית במים במידה כזאת שהם לא יכולים לקפוץ יותר , או ללכת עם הכלב לים או לעשות לו אמבטיה מלאה במים למספר דקות יתן נקיון מפרעושים. כדאי להוסיף למים קצת סבון, הסבון לא מאפשר לפרעושים לצוף על המים הסבון שובר את פני המים ובכך הם טובעים

ישנה אפשרות לעשות זאת עם שמפו נגד פרעושים, בדרך כלל השמפו נגד פרעושים הוא בעל רעילות נמוכה מאוד והוא יכול לתת פתרון טוב אם משקיעים זמן בטיפול בבעל החיים. בנוסף יש גם אפשרות לקנות אמפולות וקולרים של חברות יקרות והן נותנים פתרון טוב לפרעושים, אבל ללא טיפול הקרקע בה נפלו הביצים לא יהיה פתרון לפרעושים. 

הדברת פרעושים - כדאי לדעת היכן הם נמצאים

​פרעושים מוזנים מחיות מחמד, גם הזכרים וגם הנקבות, בהעדר בעלי חיים יהיו גם טפילים לבני אדם. הם מחדירים לעור את גפי הפה שלהם ויצרים גרד ואדמומיות על העור בצורה שונה מאדם לאדם. עונת השיא של הפרעושים היא בקיץ אך ניתן לראות בעיות אלו כל השנה. פרעושים עוברים גלגול מלא, נקבת הפרעוש יכולה להטיל כ-50 ביצים ביום על גבי המארח שלה, בדרך כלל אלו כלבים וחתולים. הביצים נוטות להתפתח באזורי המנוחה של החיות כגון: ספות, מיטות, שטיחים. אזורים אלו חשוב להתמקד בהדברת הפרעושים, אם זה עם שואב אבק או חומרים כימים להדברתם. הזחלים דמויי תולעת חסרת רגליים מתחפרים במקומות מוצלים ונמנעים מאור, הזחלים ניזונים מהפרשות הפרעושים הבוגרים, אלו הפרשות שחורות של דם מיובש, נראה כמו לכלוך בית  שיערות בעל החיים. הזחלים הבוגרים (שלב הגולם) נמצאים בעטיפה דמויית משי במשך שבוע עד שבועיים, הם יכולים להשאר במצב רדום זה במשך חודשים . חום, תנועות בקרקע ופחמן דו חמצני מגרים את הבוגרים לצאת מן הגולם לעקיצה ראשונה. בתנאים מושלימים הם יכולים להגיע מביצה לבוגר במשך חודש אחד. ישנה אפרות ליצור מלכודת לפרעושים ע"י קערת מים עם קצת סבון , להוסיף תאורה כמו נר צף או מנורת שמאירה על ובמקומות בעלי נגיעות חריפה מאוד רואים פרעושים קופצים למים וטובעים שם, שיהיה בהצלחה

כמה עולה הדברת פרעושים?

אחרי הכל אם תרצו להתיעץ או להזמין מדביר מקצועי, אשמח לתת לכם שרות, עליות הדברת פרעושים בדרך כלל נעות בין 600-800 שח